Let’s Rock (cronică)

Cronica cLoverFest 2010, Muscel Dambovita

Dupa cum stiti deja, vara asta am mers la multe festivaluri. In general, merg la evenimentele care ma intereseaza si le promovez neconditionat. Avand in vedere ca anul trecut Cloverfestul a fost o gura de aer proaspat la sfarsit de vara, nu am putut decat sa salut initiativa organizatorilor de a trece la editia unu (de la editia zero).
Gasca de anul trecut s-a marit considerabil, s-a pus pe treaba si astfel ne-a oferit o noua editie (27-29 august 2010) in acelasi cadru de poveste.Avand in vedere afisul acestui festival si ce am vazut la fata locului (ma refer la cum era amenajata poiana) imi dau seama ca s-a muncit enorm pentru ca spectatorii sa nu duca lipsa de nimic. Ca un upgrade fata de anul trecut acum am avut: terasa (Fiordul s-a mutat la Muscel), 4 toalete, cort de prim ajutor, paza (eu am vazut 3 jandarmi), o scena mai mare, bratari de acces.
Ce nu au putut sa prevada organizatorii a fost vremea si faptul ca unele trupe au ales sa nu mai cante pana la urma. Din anumite motive, nu am putut sa fiu prezenta decat in a doua zi de festival asa ca o sa va povestesc fix ce am vazut in ziua de sambata.
Dupa o plimbare de cativa kilometri pe dealuri ce nu a fost usoara pentru o sedentara ca mine, am ajuns la Muscel unde am vazut ca intrarea la festival era urcata in varful dealului. Si da-i si mai urca sub soarele arzator (asta cred ca a fost o strategie sa cumparam de baut fiindca invariabil toata lumea care sosea se oprea fix in butoaiele cu bere).
Pe scena era open mike astfel ca tot felul de persoane ne-au incantat cu talentele lor artistice. Nu a fost asa rau pe cum va inchipuiti, ultima persoana de la open mike fiind un englez care a cantat superb cu vocea si chitara sa. Deja la vremea asta aflasem ca trupele 9,7 Richter si Up to eleven nu vor mai canta la festival. E urat cand se intampla lucruri de-astea atat pentru trupe, cat si pentru organizatori dar mai ales pentru publicul platitor care vroia sa vada toate trupele de pe afis.
Trupa ce a deschis seara a fost IDOL, gasca de fete aflate sub aripa Balaurului de la Trooper. Fetele au inceput in forta spectacolul cu „We will rock you” si au continuat atat cu piese proprii cat si cu coveruri ca doar acesta a fost laitmotivul festivalului. Dintre coveruri amintesc „I love rock’n’roll” (Joan Jett), „Paranoid” (Black Sabbath) si „Coming undone” (Korn).
Ar fi fost frumos sa cante mai mult si sa aiba un public mai receptiv. Mie mi-a placut show-ul lor si le doresc cat mai multe cantari in viitor.
Urmatorii la cantat: C.O.D.! Coveruri AC/DC, un invitat special – Rares, fratele tobosarului de drept al trupei ce a cantat la primele 4 piese (printre care si 2 coveruri Godsmack), un alt invitat in persoana fostului lor chitarist Catalin ce l-a inlocuit temporar pe Victor si multa energie.
I-a ajutat mult faptul ca in public aveau numerosi prieteni astfel incat cantarea lor a fost acompaniata de un lung sir de urale si bis-uri (nu se mai lasau plecati de pe scena). Cu ocazia asta, au anuntat ca in toamna asta va iesi primul lor album pe piata. Asteptam cu interes!
Recycle Bin din Bucuresti au fost urmatorii pe scena Clovefest. Baietii canta punk, not really my cup of tea dupa cum bine stiti. Cu toate astea, au reusit sa ma binedispuna cu muzica si show-ul lor. Ce mi-a placut: muzica, bashcalia si veselia. Ce nu mi-a placut: decorul la prima piesa si cei 2 oameni din stafful trupei care instigau la pogo (ma rog, poate nu inteleg eu cum sta treaba cu punkul asta). Dintre coveruri au cantat o piesa Toy dolls, „La Stere” (Timpuri noi), „Die, die my darling”, „Varsaturi” (Sarmalele Reci).
Vor lansa si ei un nou album anul asta „Cronicile din Retardia” dar pana atunci au un concert pe 17 septembrie in Club Fabrica din Bucuresti unde va sfatuiesc sa mergeti daca agreati genul, n-o sa va para rau.
Ai nostri targovisteni de la Trooper au urcat pe scena fiind prezentati de Marius Mihalcioiu, un binecunoscut realizator radio din Dambovita. Desi sunt total de acord cu mesajul pe care Marius a incercat sa-l transmita in legatura cu Trooper, nu mi-a placut momentul lui si nu mi s-a parut ca acest moment isi avea locul la Muscel.
Trooper au inceput concertul cu cateva piese proprii (Cum vreau eu, Nu trebuie sa vrei, Nu mai conteaza) si au continuat cu o serie de coveruri cu care ne-au facut pe toti sa ne simtim excelent. Nu ma asteptam la o colectie aleasa pe spranceana din piese metal extrem de bune. Momentul meu preferat din concert au fost cele 3 coveruri Iron Maiden (Aces high, Hallowed be thy name si Fear of the dark) ce mi-au amintit ca in urma cu mai putin de 2 saptamani ii vedeam pe Iron Maiden la Cluj.

Apoi, un alt moment superb au fost cele 2 coveruri Queen, „I want it all” si „I want to break free” cantate magistral. „Jailhouse rock”, „A touch of evil” si „Enter sandman” (la care Balaurul ne-a aratat cat de bine poate sa cante cu vocea) au fost celelalte coveruri alese. Ii multumesc pe aceasta cale Coiotului, pentru ca stiu ca el alege playlist-urile si de data asta a reusit sa imi atinga coarda sensibila cu piesele astea.
Nici acest concert Trooper nu se putea incheia fara „Amintiri”, „Tari ca muntii” si „Strigat”. Cel mai probabil pe Trooper ii vom revedea la zilele orasului Targoviste dar mai multe despre asta vom afla in curand (daca se va materializa concertul).
Dupa Trooper au urmat portughezii de la The Spiteful dar fulgerele brazdau amenintator cerul la Muscel. Soferul nostru a decis imediat ca trebuie sa plecam acasa (de frica sa nu ramanem cu masina blocati pe acolo). Nu ajunsesem inca la sosea cand a inceput ploaia cu niste stropi imensi.
Nu stiu sigur, dar din cate am auzit la The Spiteful s-a luat curentul si nu s-a mai cantat nimic la Clover. Imi pare rau ca nu am apucat sa-l vedem pe Cyfer dar cine stie, poate organizatorii decid sa il invite si la editia de anul viitor.
Acestea fiind spuse, cu nostalgie in suflet ca mai este un an intreg pana la urmatoarea editie Clovefest, ii invit pe spectatori, pe organizatori si pe oricine a fost la festival sa scrie despre experienta clover de anul acesta.
Hai cu rocku’!

de Lenore

Lasă un răspuns